השביל היפה ביותר בארץ

השביל החדש/ישן המועמד לתואר השביל היפה ביותר בארץ מתחיל ממרגליות ועובר מעל המחצבה של כפר גלעדי בואכה חורבות ניחא היא ''ינוח'' המקראית. קצת אחרי עין משגב (מזהים לפי הדקל הבודד והפרות הרובצות על המעיין) יש דרך ג'יפים העולה מזרחה. אפשר לעצור שם ולערוך תצפית על שלושת הגבולות. המשך הדרך על כביש אספלט סלול למגינת ליבו של מי שהחומר הדביק והשחור הזה מבאס אותו... אמרו לי שהשביל נועד לתת מענה תיירותי בעתות שלום אבל בעיקר מענה בטחוני, בעתות מלחמה.
המשך הדרך בכיון הר צפיה, מטפס בחצר האחורית של הכפרים הציוריים בדרום לבנון, אל עדיסה וכפר קילה. רואים מקרוב דגלים צהובים ושלט גדול של נסראללה מחייך מתחת לזקנקן הלבן. בעדייסה יש עבודת פיתוח מואצת סמוך לגדר ההפרדה, סביב מה שנראה כמלון ''בית הקשתות'' של דרום לבנון.
בשלב הזה אחרי שנמצאים קרוב קרוב, נעים שוב להסתתר בין מטעי הנקטרינות הורודות ולחשוב מחשבות אידיליות על שלום וחיים ורודים ליושבים כאן בעמק ובהר.
כשאתם מגיעים למטולה אפשר לערוך תצפית נוספת מ''מצפה דדו'' צפונה לכיוון מבצר הבופור ולעברה של מה שכונתה פעם ''רצועת הבטחון''.
בסוף הסיור אם לפתע פתאום, נתקפתם ברעב גדול והפרות שרבצו לכם על המעיין בעין משגב העלו לכם את הסעיף. במסעדת ''הטחנה'' יש סטייק מצוין!

.
הדרך בין מרגליות למטולה לצד פריחת הנקטרינות. צילום: זכריה הלוי


קישורים נוספים:
ללכת על הגבול - Ynet
פריחה בדרך למטולה - NRG
סא''ל עמיחי פק על מצפה דדו



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בין סניף בנק למעיין - מסלול טיול בשבילי נחל ראש פינה ואתר השחזור של המושבה הישנה

מכתבי פיינברג וסיפור קצר על חמורים

מתחם בית המכס בשלהי תקופת המנדט - נקודת הדרכה בראש פינה