?יורדים דרומה

הסוכה היא החלטה לצאת מהבית ולפתוח דלת. יפה בעיניי המסורת היהודית שמחייבת כל אדם לצאת ולגור בבית ארעי. ביציאה החוצה למקום ארעי, ממקום בטוח אנו מזמנים לעצמינו שינוי ושינוי שלא כמו המפלגה ההיא... לרוב הוא טוב. בכל שנה בסוכות, בסתיו או מה שלא יהיה, אני אורז ת`משפחה הקטנה שלי אל תוך ה-306 הקטנה שלי ונוסע דרומה, אנחנו משתדלים לא לעצור, אולי רק לאספרסו חפוז, אבל משתדלים... כל עוד והילדים ישנים, אנחנו נוסעים, מה זה נוסעים, מרביצים, עוצרים רק באדום, לא שיש בנגב רמזורים אבל אם היו, היינו עוצרים. בדרך כלל אנחנו מצליחים להגיע עד למצפה, מצפה רמון היא התחנה הראשונה שלנו לאחר כארבע שעות. שם במצפה אנחנו מטפסים אל ראש הגמל שנמצא, כמה מפתיע... בהר גמל, שולפים איזה תרמוס של תה צמחים ונהנים מהנוף ומהרוח הסוערת שבאה אלינו ממעמקי המכתש. בנקודה זו על ראש ההר, לעצמי אני מזכיר, כי אדם המעפיל גבוה אל ראש ההר לבל ישתהה אם הרוח מכה בו בפנים ומעלה דמעות בעיניו. צריך לדעת להשתלב בחיים ולא לבלוט יותר מדי כמו... בחזרה לאוטו, סוגרים חלונות וגולשים מטה בנסיעה מנהלתית על שביל כורכר, עד שמתחברים אל אחת השכונות המערביות בפאתי מצפה. ממצפה אנו יורדים ועולים בתוך המכתש עד למעבר הכרבולת המפורסם שמהווה עבורינו ציון דרך ליציאה מהמכתש. עם כביש 40 אנו ממשיכים עד הסוף, עד כביש הערבה ומשם ליעדינו בקיבוץ סמר. בקיבוץ המזוהה כאנרכיסטי מחכים לנו חברים ותיקים, ישיבות ארוכות עם הרבה מוזיקה והגות אבל הכי מעניין כך אני חושב זה ``הגדיד``, הגדיד הזה הוא חג, אנשים המון... גברים, נשים וטף מתקבצים במחסן ענק וממיינים סנסני תמרים בתוך מעטפת אקולוגית ואת כל מה שנאסף ונערם בארגזים מטיסים לאירופה. שם שמעתי אוהבים תמרים באריזה כזאת, עם הסנסנים. בין לבין שותים הרבה בירה וצוחקים וגם... מתגודדים, סתם בלי סיבה. השנה אמרו לי החבר'ה שאין הרבה תמרים, הם דילגו עונה, כך סיפרו לי, הפרי הבשיל מהר מדיי. ככה זה בחקלאות לא תמיד אפשר לדעת למה לצפות. בירידה לערבה, בואכה אילת אני טוען מצברים ומרגיש שמפה אפשר רק לטפס למעלה. יותר נמוך מזה אין. שיהיה לכולנו חג שמח ושנה טובה אינשששאללה@, . בסמר יש גם הר מלא צבעים, קוראים אותו, כמה מפתיע... הר סמר, אני בפעמים האחרונות רכבתי שמה לבד. אין הרבה מקומות שאני רוכב בהם לבד... כשאני חושב על זה, יש מאפיינים מעניינים לרכיבת סולו בשטח. אני אקדיש לזה מחשבה, אולי בפוסט אחר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתבי פיינברג וסיפור קצר על חמורים

בין סניף בנק למעיין - מסלול טיול בשבילי נחל ראש פינה ואתר השחזור של המושבה הישנה

מתחם בית המכס בשלהי תקופת המנדט - נקודת הדרכה בראש פינה