נחל עמוד

תגידו מה זה השם הזה שתקעו לאחד מהוואדיות היפים בארץ? האם זה רק בגלל הסלע דמוי העמוד הנמצא בפאתי הנחל, או שזה בגלל שלא נמצא שם מקורי יותר? כשחושבים על זה יותר ברצינות עולה מסקנה אחת, מקומות יפים, לא בדיוק צריכים שם מדליק כדי שיזכרו אותם, הם יפים, נקודה. העין לא שוכחת, הלב לא מספיק להתפעם בכל פעם שהוא רואה את כל הפלאות האלה ובאשר לי... אני אומר שירה, כן קטעי שירה הם הדבר הראשון שעולה לי בראש כאשר אני מבקר בנחל עמוד, ככה אני הולך לי ושר הולך ושר עד שבוווום טראחחח, נכנסתי בעמוד. לפני שנתיים עוד היה אפשר להיכנס בעמוד איך שרוצים, מלמעלה, מהר מירון, עד למטה...עד לכנרת. מצידי הנחל, מאמצע הכביש בין צומת קדרים לצומת עמיעד, מכל מקום שרציתם. היום הכל סגור למעט כניסות מורשות. הרשות לקחה את העיניינים לידיים והיא מנהלת את המקום ביד רמה כיאה לאחד מהנכסים היפים ביותר שיש לנו בארץ. אולם עם בוא הרשות נסלל גם כביש אספלט מכפר שמאי עד הכניסה לנחל ובנוסף לאלו הקימו בית קפה והכשירו שבילים חדשים למבול המטיילים... ואז נשאלת השאלה ומה הועילו חכמים? האם לא היה כדאי להניח לנחל כפי שהיה רוב השנים, הרחק מעינא בישא, הרחק ממפות המטיילים? בעניין הזה אין לי פתרונות אבל נראה לי שאני לאט לאט מבין את גרסת הרשות והראייה שרכשתי לי במהלך החג כרטיס מטמון, באמצעותו אני יכול להיכנס חופשי למרבית השמורות. כמובן שזה לא רק באמצעות הכרטיס אלא באמצעות המעות ששילמתי עבורו, 350 שקלים חדשים. אני מקווה שבמהלך החגים הבאים עלינו לטובה, העסקה תתגלה ככדאית, מקסימום מימנתי בכספי עוד אוכל חינם ברשות@
שמורת טבע נחל עמוד

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתבי פיינברג וסיפור קצר על חמורים

בין סניף בנק למעיין - מסלול טיול בשבילי נחל ראש פינה ואתר השחזור של המושבה הישנה

מתחם בית המכס בשלהי תקופת המנדט - נקודת הדרכה בראש פינה