בוסה לשבוע הספר

לרגל שבוע הספר החלטתי לעשות כבוד לסופר השנה שלי. זה נחמד שמצליחים להפתיע אותי עם כתיבה טובה ורעננה, דודו בוסי עושה את זה ובגדול. עד עכשיו שמרתי אמונים לאורלי והקסטל בלום שלה. ועכשיו אני שמח לפנות מקום, למשהו חדש, מישהו חדש... נורא כייף לפנות מקום, אה... בוסי מסביר עד כמה קשה היה לו להיפטר ממוסא, הדמות אותה יצר. הנה שני ציטוטים מהאתר של המדינה שאהבתי, הזדהתי במיוחד(מחק ת'מיותר) ''כמוני, גם מוסא קורא עיתונים באדיקות, ומנסה בכל כוחו לברוח מהתדמית הדבוקה לשכונתו... ''... ''לפחות פעם בשבוע קפצה אלי השכונה דרך הכותרות, וכמעט תמיד בהקשרים שליליים. פשע, עוני, דלות, עליבות, ושאר מרעין בישין. קראתי את הדברים ולקחתי הכל באופן אישי, כאילו הצביעו עלי מתוך דפי העיתון ואמרו לי אתה, דודו, הוא-הוא הפושע, אתה הוא העני, אתה הדל והעלוב. וכאילו לא די בכך, דרך דפי העיתון אף למדתי, ואני רק בן שבע או שמונה, שאני משתייך לארץ ישראל השניה. מישהו שם למעלה חשב פעם מה הביטוי המתועב הזה עושה לנשמתו של ילד קטן''? אה, מישהו??? טוקבקיסט אחד כתב לבוסי את המילים הבאות: יוצר מוכשר ורגיש הנושא את קול המזרחיות החדשה של דור הבנים. קול בהיר, צלול ומייצג שלי ושל כמותי אשר עד בואו של בוסי כמו לא היה קיים. זה מעניין, לא הייתי מזלזל באמירה כזאת@ הנה עוד משהו על בוסי, האיש הזה הולך לכתוב תסריט על חייו ומעלליו של הזמר היווני אריס סאן. את התסריט שהוזמן על ידי אולפני גלובוס גרופ כתב בוסי במהלך השנה האחרונה. האולפנים, שהיו מעוניינים בהפיכת סיפור חייו של סאן לסרט באורך מלא ביקשו מבוסי להגיש להם תסריט מקוצר. ולמה אני אומר לכם את זה. כי זה נחמד שסופר שעוסק בתכנים חשובים כמו דודי מצליח לא רע, נכון? ואני שפעם הייתי ילד קטן לא שמעתי משהו אחר חוץ מאריס וסאן, אחלה צמד הם היו...כמו סטראסקי והאץ' כמו קאבל וקלאצצצצ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מכתבי פיינברג וסיפור קצר על חמורים

בין סניף בנק למעיין - מסלול טיול בשבילי נחל ראש פינה ואתר השחזור של המושבה הישנה

מתחם בית המכס בשלהי תקופת המנדט - נקודת הדרכה בראש פינה